الاثنين، سبتمبر ٢٤، ٢٠٠٧

اسأل



إسأل روحك .. إسأل قلبك .. قبل ما تسأل إيه غيّرني أنا غيّرني عذابي في حبك .. بعد ما كان أملي مصبّرني غدرك بيّ .. أثّر فيّ .. و اتغيّرت شوية شوية اتغيّرت و مش بإيدية
و بديت أطوي حنيني إليك .. و أكره ضعفي و صبري عليك و اخترت ابعد .. و عرفت ابعد حتى الهجر قدرت عليه .. شو ف القسوة بتعمل إيه

كنت زمان بلاقيك بحناني .. بحر محبة و بر أمان كنت باحس ان انت زماني .. يومي و بكرة و بعده كمان كنت باشوفك بعيون حبي .. و انت بعيد أو و انت بقربي أقرب من بسمتي لشفايفي .. أقرب من إحساسي لقلبي بعد الود اللي راعيته لك .. بعد الحب اللي وهبته لك بعد العمر اللي انا عشته لك .. فيه إيه تاني أقدمه لك؟

أنا مانسيتش الحب و عهده .. و لا أيامه ولا لياليه أما ان كان ع الحب لوحده .. من غير هجرك أهلا بيه أنا حيّرني هواك .. و أنا علشان انساك بابعد عن كل مكان .. رحته و لو مرة معاك و اهرب من أقرب ناس يعرفوا قصتي وياك و باغيّر أي كلام بيجيب سيرة لذكراك وصلتني للحال ده بإيدك .. بعد ما كانت روحي ف إيدك سِبتك و مفيش حد في عمري .. يشغل عنك قلبي و فكري سِبتك من غير حتى ما أفكّر .. حأقدر أسيبك أو مش حأقدر